Et smut forbi min gamle arbejdsplads – emmerys

emmerys

Tidligere på ugen – før sneen væltede ned – var jeg et smut forbi emmerys. Når jeg tænker på emmerys, så tænker jeg først og fremmest på deres sølvfarvet brødbakker – måske fordi jeg for mange år siden arbejdede i emmerys og stod MEGET tidligt op for at stable brød på disse brødbakker. Siden min tid hos emmerys har jeg været en hyppig gæst i deres mange butikker i byen – men også i Aarhus. Og det vil jeg blive ved med at være. Jeg synes de laver noget rigtig lækkert brød, og jeg er især glad for deres maltrugbrød og kernebrød – og så synes jeg, at de laver den bedste chokolade croissant i København.

I 2014 åbnede endnu en emmerys lige rundt om hjørnet – på Godthåbsvej – og det er blevet min stambutik. Tidligere var det butikken på H.C. Ørstedsvej, hvor jeg også arbejdede. Det er en smule “farligt” at have en emmerys så tæt på, for udover deres lækre brød og fantastiske chokolade croissanter så har de også nogle lækre kager samt forskellige produkter på hylderne – både deres egne og andre lækre ting. Deres egne pestoer er super gode – især deres persille pesto og chipotle pesto, som jeg ikke køber andre steder end hos emmerys. Deres hummus er også virkelig god. Og alle tre ting passer perfekt til deres lækre brød. Det samme gør deres hybenmarmelade, som jeg også er en stor fan af.

Follow my blog with Bloglovin

Indretningen i butikken på Godthåbsvej – og i de andre butikker – er stilren med hvide vægge og gråt gulv. Butikken på Godthåbsvej er stor, og der er mange muligheder for at sidde at nyde en kop kaffe eller sandwich. Man kan sidde på høje stole langs to store vinduespartier og kigge ud på folk, som går forbi, eller ved små runde borde på bænke og stole. Bagerst i butikken er der også fire cozy lænestole ved et brunt sofabord samt et stort, sort højbord med høje stole omkring. Så om I er en mindre gruppe, et par eller du blot er der alene, så er der masser af muligheder for at sidde og nyde en kop kaffe eller spise en sandwich. Personalet i emmerys butikkerne har altid været overvejende unge mennesker – overvejende piger, og det synes jeg nogle gange servicen i nogle butikker led lidt under. Men jeg har ikke haft nogle dårlige oplevelser i meget lang tid, og på Godthåbsvej bliver jeg altid mødt med et smil og generel god service. Så det vil forblive min stambutik, hvor jeg vil blive ved med at købe mine favoritter.
emmerys

Jeg havde mine newest addition to the sneakers family med på gaden – nemlig mine adidas Hamburg GORE-TEX – Black/Gum, som jeg købte i en af mine favorit sneakershops, Naked. Jeg synes, de er super fede og har en cool, lille detalje på de sorte snørebånd – nemlig at den yderste del er rød. Love it.
Adidas

Skriv en kommentar